Bacalam ketirr!!! - Du snackar för mycket

Det hände en rolig sak, en kväll förra veckan då jag skulle in till stan för att ta en fika med Wille.
Jag satt på tunnelbanan och kollade ut genom fönstret, då det kommer två killar och sätter sig vid mig, den ena framför och den andra brevid.
I ögonvrån ser jag hur han framför mig sneglar på mig då och då, medan de pratar med varandra på svenska, om vilka skor de ska köpa.
Sedan nickar han mot mig och säger till sin kompis, Hellowha som Betyder ″vacker″ på arabiska
Självklart reagerar jag direkt när jag hör att han snackar samma språk som min familj, så jag vänder mig om och ler mot honom.
ana fehema, säger jag, jag förstår vad du säger.
och snubben bara glor på mig, medan den andra på sätet brevid börjar asgarva.
när den Den pratglada killen förstått och reagerat på att jag svarat honom på samma språk, trycker han in knytnäven i munnen och bara ler och ser ner i marken. Han svar till mig var:
Du såg ju inte ut som en arab

Stackarn vågar nog inte öppna munnen på ett tag...

Bacalam Ketirr!!

Kommentarer
Postat av: vesna

haha har varit i liknande situation. det var roligt och killen blev röd som en paprika :P

2008-02-13 @ 20:42:18
URL: http://stickwithyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0