Vit Invandring och svarta svenskar?

Har tröttnat lite grand på folk som säger att det kommer mer och mer invandrare till området där jag bor.
Det kommer sluta här som för Rissne, Rinkeby och Tensta, jag lovar, har jag hört många gånger.
och ja, jag har också tänkt på att det står fler invandrare i kön till konsum än innan, och jag hör allt oftare främmande språk på bussen, eller ser utlänska ansikten i butiker.
Men varför skulle det sluta som Rinkeby bara för att det flyttat hit invandrare.

Nej, Socialen har inte köpt in de nya lägenheterna för att invandrar familjerna ska få bo där, som jag har hört många säga och det kan jag lova att de inte har! För soc har inte råd med det.

Jag förstår inte riktigt folk som säger att det kommer sluta som i Rinkeby.
Nej, varför skulle det göra det?
Jag anser att det är bra att blanda in invandringen i Svenssonområdet och tvärtom! Annars hade det ju inte blivit en sån förbannad invandrarstämpel på Rinkeby, tTensta och alla andra invandrar områden.
Om vi hade blandat olika folkgrupper från början, hade detta aldrig hänt.
Därför ser jag det som en bra sak att fler och fler invandrare från olika delar av världen flyttar in i bostadsområden som mitt.
Istället för ett svart Rinkeby och ett vitt Bromma så borde det skapas ett grått Bagarmossen.
Det måste bli ändring och lite mer grå skalor i alla områden, annars blir det bara svart och vitt.

bokstavligt talat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0