Allting tar slut!

Det finns vänskap som är starkare än allt.
Det finns förhållanden som varar en livstid.
Men förr eller senare tar allt slut.
Jag vet inte hur många vänner jag misst pågrund av så många olika anledningar. Det blir bråk, Missförstånd, man glider ifrån varandra och bla bla bla. Men den största orsaken har alltid varit detsamma: Att möta kärleken.
De närmaste vänskapsförhållanderna jag haft, har brustit för att han eller hon har träffat en pojkvän eller flickvän.
och jag undrar verkligen, hur blir det så?

Vissa människor vet man redan från början, att när han träffar en tjej, så försvinner han, och kommer inte tillbaka till sina vänner förens deras förhållande har tagit slut, och då står vännerna kvar där ändå och tar tillbaka honom med öppna armar, för att det är det vänner är till för.

Men är det verkligen så?
polarna finns alltid där, så ja kan ha en flickvän nu, och sen när det tar slut, så kan ja alltid komma tillbaka till dem.

Men hallå! Vakna upp för fan!
En dag så står du där, när du haft förhållande efter förhållande, polarna har stått ut med dina vändningar och byten av kompis-gäng.
Fram tills idag.
vänner ska alltid finnas där för varandra, jo visst! Men du som drar såfort du träffar en ny brud, finns du alltid där för dina vänner?
Nej, för då passar inte de för dig. Du har din brud och ni har erat liv, resten får sköta sitt.
Visst. Tänk så du. Men en vacker dag så står du där själv, och den fina frasen om att vänner alltid ska finns där, kommer inte lägre vara dominant, bruden har dragit och polarna har tröttnat på ditt eviga hattande fram och tillbaka mellan dem och din tjej.
 Men Hörru! Du har gjort ditt val, slått ditt kast. Nu har du bara dig själv att skylla.

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i över två år nu, och ändå får jag fortfarande höra kommentarer som:
 jag tror inte att ni kommer vara tillsammans hela livet, det kommer bli så svårt sen när ni gör slut, man kan inte träffas när man är 15 och sedan gifta sig och skaffa barn och leva lyckliga i alla sina dagar.
Visst, jag tror inte att saker och ting varar förevigt, jag tror att förr eller senare tar kärlek eller vänskap slut. Men jag har aldrig bett om åsikter som dessa.
Jag vet inte hur många gånger jag blivit sårad över dessa kommentarer, men det är idag som jag inser och förstår att de som har sagt saker som detta bara är avundsjuka.
Jag har aldrig frågat någon, Tror du att jag och min pojkvän kommer leva tillsammans tills vi dör? Tror du att vi kommer vara tillsammans länge till osv osv
och anledningen till att jag inte frågat sådana saker är för att jag inte vill ha deras svar, och jag vill inte höra deras avundsjuka kommentarer.
Bara för att jag skriver att allting tar slut, betyder inte det att ett förhållande rasar dagen efter, om en vecka eller nästa år.
Jag har bara tröttnat på att höra dessa saker, speciellt från personer som jag vet själva lider över att de inte själva har någon Kärlek för tillfället.
Varför all denna avundsjuka?

Nej, jag tror inte att jag och min pojkvän kommer vara tillsammans tills vi dör, få två barn med villa, hund och volvo och döpa om oss till Svensson.
Men vad jag tror på, är att man behöver inte göra val inom dessa frågor. Man ska kunna ha pojk / flickvän, OCH kompisar, Men man ska fan inte prioritera, för så sant som det var sagt:
Synden straffar alltid sig själv


Kommentarer
Postat av: Fauen

Nu har jag hittat hit. Irritations objektet nummer ett. I alla fall, man ska ju skriva en liten kommentar. Kommer faktiskt ihåg när ni två blev tillsammans och de som säger att det kanske inte varar hela livet ut, hur deprimerande är inte de? Vet själv hur det är när personer man umgås med säger att det aldrig kommer hålla, är det svårt att stötta istället för att kritisera? Om jag får spekulera hur länge du och din pojkvän kommer vara tillsammans så finns det egentligen bara ett vettigt svar, only time will tell. Hade gött //lilla Daniel

2007-07-06 @ 00:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0