Åt Helvete med BRATZ!

Jippi alla barn!
Det har kommit en ny leksak! Nu ska ni leka med grovsminkade anorexia-dockor istället för med My Little Pony - hästar!
Bratz Barbie dockor har uppfunnits och håller nu på att sprida sig till småbarn över hela världen och smitta alla små flickor med dålig självkänsla, sminkbehov och tvångsmognad.
Jag blir galen när jag ser de där dockorna i alla leksaksaffärer!
Smala som annorexia ofter, grosminkade som luder och pinnsmala underkroppar!
och detta ska vara leksaker för femåringar?
Hur tänker människor?
ÄR PENGAR SÅ FÖRBANNAT VIKTIGT ATT FOLK ÄR VILLIGA ATT BLI ANLEDNINGEN TILL UNGA KVINNORS DÅLIGA SJÄLVKÄNSLA?
Jag ser tioåriga flickor som poserar i kameran som om de vore porr stjärnor, och sedan lägger upp bilderna på internet sajter! jag ser yngre än dem som går runt och mallar sig över att de har den nyaste mobilen för fyra papp! "pappa betalar"
jag hör tjejer i samma ålder, och ibland tillochmed yngre som avslutar samtalet med "amäh puzz dåra, gumman!"
10-åringar som använder string och bh!
vad är det för sjuk värld som tillåter detta att ske?
Om jag har Er tillåtelse så vill jag skylla på bland andra BRATZ-dockorna, anorexia exemplaren som små ungar ska sitta och leka med, stryka över håret och säga "Åh, jag hoppas att jag ser ut såhär när jag lir stor"
Ska det vara så här? Ska det vara såhär? ska det vara såhär? ska vi tillåta småungar bära smink och bh?
Nej!
Nej Nej Nej!

Halshugg BRATZ-dockorna och låt barn återigen få vara barn!

Kommentarer
Postat av: nichole

go girl

2008-02-15 @ 18:38:56
URL: http://nicholez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0