Att revbenen syns under huden är nya modet!

( krönika från 2006)

Nyss var jag nere i Centrum för att köpa frukostbröd till morgonen därpå.
Det var svalt och skönt ute och leendet på mina läppar syntes klart och tydligt utan någon speciell anledning.
Men när jag gick förbi Lindex sjönk leendet på en gång när jag såg in i skyltfönstret.
Skyltdockorna gjorde reklam för underkläder, ingenting konstigt med det, men när jag såg kroppsformerna på dockorna blev jag nästan förbannad.
   Redan sen jag var liten har jag förstått att man måste vara smal och snygg för att få bära sexiga underkläder, men brudarna jag nu stod oh stirrade på hade så lite kött på kroppen så att revbenen stack ut under "huden" på dem,
vad fan är det här?
Inte nog med att alla modeller ska vara smala, nu ska dessutom vartenda litet ben under huden synas!
är det såhär vi lär  människor vara nöjda med sig själva, så tycker jag att det är ett sjukt sätt att lära ut på!
Samhället tycker att det är Såå sorgligt att så många tonåringar har komplex för hur de ser ut, och ändå sådana produceras skyltdockor som jag precis stått och stirrat på.
Varför undrar folk ens varför deras barn tycker så illa om sig själva?
Herre Gud!
- Gå ut i stan och studera skyltdockor, reklamposters och bläddra i tidningar!
Över allt, var ni än går, så ska vi påminnas om den perfekta kroppen!


Nej För Helvete!
Bort Med Skyltdockorna!

Kommentarer
Postat av: Robert

jag kan hålla med om att skyltdockornas kroppsform inte är den form på kroppen som är vanligast i Sverige, men jag kan även säga att det är inte så att skyltdockrona visar vilken kroppsform man skall ha - kläderna de har på sig finns ju även i andra storlekar också!

2007-07-02 @ 20:00:55
URL: http://cafe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0