Be om att bli våldtagen?

Jag satt på pendeltåget påväg hem från min faster med en metro i handen. Några dagar innan hade jag läst om Stureplans-våldtäkten där de två männen riskerade tio års fängelse. När jag första gången läste det tänkte jag att det var för bra för att vara sant, äntligen kanske våldtäktsmännen får lida för vad de har gjort.
Men inte det nej.
Då jag satt där och läste den nya artikeln om att de blivit frikända istället ville jag bara skratta sverige rätt upp i ansiktet.
Det stod. I domen menar rätten visserligen att det i stora delar förmodligen gått till ungifär så som kvinnan berättat.
Just i det här fallet så vet rätten att en här kvinnan iallafall har blivit utsatt för sexuella handlingar, båda männen har erkänt att de har haft sex med kvinnan, samtidigt, samma plats, samma tid, men rätten kan ändå inte bevisa att de är just de här männen som våldtagit henne (fastän alla tre säger samma sak, att de har haft sex med varandra just den kvällen)

Är det inte lika uppenbart för alla andra som det är för mig? den här unga kvinnan har blivit våldtagen, hon har fått hela sitt framtida liv förstört, men de som har gjort detta mot henne får inte lida ett piss!
   Jag förstår inte att att så grova saker som våldtäkt ska vara så lätt att klara sig undan. Undersökning efter undersökning visar att en så otroligt stor del av kvinnorna i Sverige är rädda för att gå ute ensamma på kvällarna.
   Kvinnorna blir inte trodda i rättegången, bevisen räcker inte till och gärningsmännen går fria och är kapabla till att våldta igen!

detta kommer aldrig få ett slut.


image7


När jag tänker efter så upptäcker jag att mer än tio av mina kompisar, eller förredetta vänner har blivit våldtagna, antastade eller utsatt för andra sexuella handlingar.
tio stycken!
Av dem är det endast två som lett till rättegång.
Gärningsmännen bli frikända.

Ska detta vara normal? ska det här behöva ske? Jag blir bara mer och mer förbannad  då jag tänker på detta och vet att den vanligaste frågan ett våldtäktsoffer får är:
Hur var du klädd?
det ska inte spela någonroll hur  man går klädd, jag ska väl för fan kunna springa naken genom stan utan att någon ska få lägga ett finger på mig!
Jag vill kunna gå klädd precis hur jag vill, utan att någon skulle säga:
jamen, du bad ju om det
det finns inte en jävel som BER om att bli VÅLDTAGEN!
och inte heller är det kvinnans fel, det är våldtäktsmannen som har någon grov störning i skalen, det är dem man ska ställa mot väggen, det är dem man ska korsförhöra och anklaga.
INTE OFFRET!

Det är inte konstigt att Sverige ser ut som det gör idag, tjejer blir kallade hora/slampa om de har en för kort kjol, eller för urringade linnen, och jag tror att största anledningen till att detta försegår är för att alla vet att våldtagna tjejer får frågan:

Hur var du klädd?

Kommentarer
Postat av: Robert

vet inte vad jag skall säga mer än; mycket mycket bra skrivet!

2007-07-02 @ 20:12:22
URL: http://cafe.blogg.se
Postat av: louise

jo jag håller med. Men, det kommer alltid ett men. d kan inte dömma någon utan att man har konkreta bevis. vilket också är bra för att, det är så att många människor säger att de begått ett brott fast det inte har det för att skydda någon annan eller det blir hotade, därför behöver man mer än ord som bevis.

2008-10-28 @ 18:16:50
URL: http://louiseberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0