Det är väl inte okej att slå sina barn?

Jag och mina två kompisar låg i sängen och pratade, den ena av dem har en dotter på två år.
När vi ligger och pratar lite med flickan, flyger hon plötsligt på min kompis och river henne i ansiktet, helt oprovocerat.

Mamman sliter undan dottern och är skitförbannad, vilket är helt förståeligt, för så gör man bara inte. Jag ser chockad på min kompis och frågade vad det var hon sa som fick flickans ögon att svartna.

? Jag frågade om hon kunde köpa en glass till mig också svarade hon,
och jag kunde höra på darrningarna i hennes röst hur förbannad hon var.

Mamman lyssnade noga och tog tag i flickans arm.

-        Man får inte rivas! Säger hon och smäller till flickan på armen.


Chock på chock.

 
image5

 

Slog hon precis sin tvååriga dotter?


Man kan inte slå en tvååring och säga ?man får inte slåss?

Vad fan hade hänt om en polisofficer skulle säga i tv ?man får inte döda? och sedan skjuta reportern?


Som förälder till ett barn betyder man allt, och man måste ju då också naturligtvis lära sitt barn vad som är rätt och fel.

Fel är att slåss, och barn i den åldern lär sig allt så otroligt fort, därför kommer någonting bli fel i hennes ?minnen? om sådana förvirrande upplevelser upprepas.

Nu blir flickan lärd, ?man får inte slåss, men jag gjorde något fel, och då slog mamma mig. Man får alltså slå dem som gör fel?


Det är INTE okej att slå sina barn

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0