UNGE!!!

Jag och morfar hade under den senaste halvtimmen pratat lite arabiska
och han hade lärt mig några nya ord eftersom jag ska till min släkting i Dubai.
När mormor har dukat fram lunchen på bordet och börjat mata min 1åriga kusin
(som inte kan prata än, utan bara kan göra ljudet i munnen för "mamma")
tar jag upp en penna och en papperslapp för att skriva ner de nya orden, och jag frågar
morfar:
- Vad är det jag ska kunna nu då?
Han rabblar upp de nya orden och jag skriver snabbt ner dem på pappret.
När det är klart känns det som att det saknas något.
- var det verkligen allt det här? frågar jag morfar, men tittar på Babyn brevid mig när jag tänker efter.
Hon tittar ner på golvet och ser sedan intensivt upp på mig och mumlar någonting.
jag ignorerar det och fortsätter tänka. Men ljudet från hennes hals gurglar upp igen och jag tittar på henne en lång
stund innan jag själv vrålar ut:
- [Daeh]! Mormor! Hon sa "borta"!!


(Jag tar upp hennes haklapp från golvet som hon sett på innan, och säger att den inte är borta längre.)


Kommentarer
Postat av: Egoina

japp, det ska.. höhö ;)

2007-10-16 @ 14:37:52
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Diana Lazare

Halloj! tack.. Vet inte om det berodde på det, men det fall samman ganska bra :) kul att du kika in hos mig!

2007-10-16 @ 17:50:21
URL: http://olgalicious.blogg.se
Postat av: Lisen

Gud va gullig du är! tack för ditt lycka till! Hälsa din polare att han/hon skall lycka till!!! kanske blir kursare nästa år då.
:o)

2007-10-16 @ 20:33:55
URL: http://ettolesil.blogg.se
Postat av: Sanna

oh måste va en smart bebis:D

2007-10-19 @ 09:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0