Var Försvann Respekten?

Idag när jag var påväg hem kom jag att tänka på den där gången då jag satt på bussen och blev så besviken.
Busschauförren bar en blå turban och hade ett stort svart skägg. Hans utseende var inte alls skrämmande eller stämplat med ordet "terrorist" i pannan, utan raka motsatsen. Han var lugn och verkade så trygg i sig själv att man själv slappnade av när man såg honom.
Problemet var bara det, att jag åkte med honom hem från skolan för ett tag sedan och när han precis börjat köra ifrån en busshållplats där han släppt av passagerare, så springer en pojke efter bussen.
Chauförren stannar eftersom han tror att pojken ska med, men när han öppnar dörrarna för att släppa på honom, så möts han av en fotoblixt i ansiktet.
Pojken, som är runt 13år gammal, vänder sig om mot killgänget och garvar elakt.

Jag såg inte busschauförrens min när han stängde dörrarna och körde vidare,
utan ett ord.

Kommentarer
Postat av: Malin

Fy sjutton.
barn kan vara så frukltansvärt elaka!

2007-10-02 @ 13:44:31
Postat av: Anonym

Vem e du?

2007-10-03 @ 17:05:25
Postat av: masreya

Jag är din mamma!

2007-10-03 @ 17:48:53
URL: http://royalblue.blogg.se
Postat av: Fia

men gud, vad elakt! ;o

2007-10-03 @ 17:54:10
URL: http://princesswirell.blogg.se
Postat av: Anonym

Otroligt jobbigt. Och nu har det liksom blivit till en grej, jag måste klara det! :b

2007-10-03 @ 19:51:08
URL: http://LAKR.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0