Mama Africa!!





Gräset är grönt, folket skönt, låt mig berätta lite om min uppväxtmiljön
kommer från

A-F-R-I-K-A

levde livet vi va inte rika
höll ihop o hjälpte varandra, med varandra hjälpte alla andra
dör för sverige men vill utvandra till det landet ja älskar o saknar

       M-a-s-r-eya   
                  
     


Där kan man bah slippa, chilla
slippa kriga, slippa vila
på heta stranden och den heta sanden
är de enda stället man kan chilla
o ja driver inte med dig me dig
wacheela, häng med mig med mig
har du barn o båt så hoppa ombord
vi paddlar hem till denna låt:


Med sol och värme sprider hon bara glädje
i detta kyliga landet fan vad ja saknar henne
Ta mig tillbaks till Mama Afrika
Ta mig tillbaks till Mama Afrika!



Var ligger Mocambique och Nigeria, 
Angola och Sudan
Jo i Afrika!

Kommentarer
Postat av: Förståelse

Att snart vara närmre Afrika än man varit på fyra år, är väl ganska stort det med?

2007-09-06 @ 20:33:22
Postat av: ruski

vart kan man få tag på låten ?

2009-03-22 @ 21:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0