TERRORATTACK, Nästa...!

Hej!
Mår ni bra?

Tänke bara kolla lite med er, om hur många det är som kommer ihåg vad som hände i Danmark för ett tag sedan? Det var någon som hade avbildat Islams profet Muhammed?
Ringer det några klockor?
Bra.
Då minns ni också vilka protester och demonstrationer det var i mellanöstern?
kort sagt, det blev ett jävla liv, det brändes flaggor, alla hatade Danmark, det blev bombningar som höll på att sluta riktigt illa på grund av detta.
För er som inte är insatta i religionen Islam, så kan jag bara säga att Profeten Muhammed får inte avbildas enligt regel, det skulle kunna jämföras med Kristendomens Jesus, och regeln är ett budord.
Du vet, du skall älska din näste, du skola icke dräpa osv osv.
Inom Islam får man inte avbilda Muhammed, man får INTE RITA AV HONOM ALLTSÅ.
och då var det någon snubbe i Danmark som hade gjort det ändå i någon tidning...
smart!

Som om det inte var nog så är det nu någon svensk idiot som har avbildat Muhammed, och inte till vad som helst, utan som en HUND. ( saag. I länder som Afghanistan är det fult, ett skällsord)
då är min fråga, hur fan man kan vara så jävla puckad så att man gör detta ännu en gång, då det höll på att bli krig sist? vad tänker man med?!
Varför måste man hålla på och provocera vandra!? jag förstår verkligen inte varför!
Jag vet inte vad den här jävla snubben var ute efter, men jag vill inte ha stora demonstrationer i hela mellanöstern där flaggor bränns upp och folk står och vrålar "Maarg Baarg Sweed" på gatorna!
Men det kan vi bara vänta på nu, tack vare den här vackra, förstående "konstnären"
Bra jobbat!
 verkligen!

Kommentarer
Postat av: johanna

håller med dig, yttrandefrihet i all ära men det finns ju också hets mot folkgrupp, och viktigast av allt: RESPEKT. kan försöka bjuda på lite rosa moln, men hänger inte riktigt med på vad du menar med "när du blivit lite självständigare". syftar du på meningen att jag inte kan leva utan böna? det är min katt. henne är nog den enda jag inte kan bli självständig ifrån, annars är jag nog nästan där... =)

2007-09-12 @ 18:46:11
URL: http://johannamy.blogg.se
Postat av: Tezzie

Maar baarg Sweed = "Död åt Sverige"

2007-09-12 @ 20:02:51
URL: http://Royalblue.blogg.se
Postat av: Fia

jag håller med.
jag måste erkänna, först fattade jag inte det stora med att någon hade ritat av profeten muhammed, kanske för att jag jämförde med jesus, och tyckte inte att det skulle vara så stort om någon gjorde detsamma med honom.
sen hörde jag att det var förbjudet att avbilda honom överhuvudtaget, och tänkte liksom "ajdå, då fattar jag varför de blir arga..."
och för någon dag sen fick jag reda på att det var fult med "hund", typ, och nu fattar jag unte varför vi i västvärlden, eller iallafall danmark och sverige håller på.
ja till yttrandefrihet, men kränk inte andra under tiden!

2007-09-12 @ 20:42:55
URL: http://princesswirell.blogg.se
Postat av: Fia

och ja, din blogg är numera bevakad ;)

2007-09-12 @ 20:46:25
URL: http://princesswirell.blogg.se
Postat av: pika

vi lever i ett hjärndött land ><

2007-09-12 @ 20:47:20
URL: http://superhjelten.blogg.se
Postat av: Feliccia

Hihih, tackartackar för kommentaren, Felicia Is ME :)
Jätteifn och ärlig blogg, fortsätt kommentera och blogga!

2007-09-12 @ 20:56:04
Postat av: Emelie

Kommentar
Tezzie om - <3
ska vi gråta tillsammans?
--
Ja, jag tycker att vi gör det! :)

2007-09-13 @ 17:28:19
URL: http://stupidfuck.blogg.se
Postat av: Emelie

Ja, det håller jag med om!
Bra dagar är underbarast! :)

2007-09-13 @ 21:37:26
URL: http://stupidfuck.blogg.se
Postat av: Sandra

Riktigt dumt.. fy fan.. Det är ju bara det att en av sveriges grundlagar är ju tryckfriheten så det är ju en lag vi har, en ganska stor sådan också. Men självklart är det onödgt korkat att göra en sådan sak bara för att som du säger provocera. Jag vill inte ha krig inte. Men vissa folk förstår ju inte allvaret med
med den sortens avbilder. Dumt och korkat. Ja man blir ju nästan ledsen. Well bra inlägg..:):)

2007-09-13 @ 22:38:04
URL: http://fashionbysandra.webblogg.se
Postat av: jjohannaah

men han i danmark är helt hjärnlös typ!!! =D

2007-09-14 @ 17:07:15
URL: http://jjohannaah.blogg.se
Postat av: Eyho

Fast det känns som att folk inte riktigt fattar vad som står i den här bloggen.
Det här handlar om Respekt och en förfrågan varför man gör samma sak igen när detta precis hänt i Danmark.
Detta har ingenting med att ifrågasätta tryckfriheten!

2007-09-16 @ 18:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0