"Hon är lika vacker som solnedgången över Nilen"

"Hon är lika vacker som solnedgången över Nilen"


Himlens vackraste stjärna hörde av sig till mig.

- Du vet citatet som du gillade? Jag ska tatuera in det på arabiska runt min vad, istället för ditt namn.
- Vad söt du är! Men du har inte sett en solnedgång över Nilen...?
- Nej... Men du får ta ett kort och visa mig när du kommer hem från Egypten igen!

Jag log, och svarade att jag självklart skulle göra det åt henne. Men sen tystnade jag och kom på ett nytt problem. Tänk om hon då inte längre tyckte att jag var vackrare än den solnedgången?

Då höjde hon bara ögonbynet och tittade länge på mig med en självklar övertygelse i blicken, och gav ifrån sig en djup suck som fick mig att le och sänka blicken.

Diskussionen var över.

Kommentarer
Postat av: Liv Åhlust

Hej igen!

Jag har haft en längtan till Egypten i halva mitt liv och fått med mig gubben i drömmen. Kanske vi åker i oktober eller november.

Emottager tips och råd med glädje...

2008-08-22 @ 22:52:28
URL: http://livahlust.blogg.se/
Postat av: Äll

nejmen hjärtat mitt!! älskar ju dig, du ÄR vackrast, solnedgången kan slänga sig i väggen, NÄSTAN ;) den e vacker den me ;)

2008-08-28 @ 10:30:32
URL: http://ellensandgren.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0