Ändå älskar vi

Det är nu
När man borde vara lyckligast i världen
som huvudet ständigt fylls av frågor.

Du är tillbaka igen, She Habibi!
Och jag är så lycklig.
Och jag ska se det efterlängtade landet snart igen.
Solens vackra älsklingsland. Och då är jag nära dig.

Men det är nu som alla problem och alla frågor kommer upp. Hur ska vi göra, för att få se varandra?
Det är så här det blir, när två människor från olika religioner älskar.
Det är så förbjudet för hans ögon att se mig på det sätt som han gör.
Och det är så förbjudet för min kropp att längta efter honom som jag gör.
Det är så förbjudet, och det är så komplicerat, när två människor älskar varandra.
Vi trevar efter lögner som kanske, kanske skulle kunna fungera.
Vi  söker tröst hos varandra för att orka hålla ut.
Vi ber och vi ber och vi ber för att få se varandra
Men även om vi ber, och älskar och våra kroppar längtar, så hindrar det inte omvärlden från att hata den här typen av kärlek.

Förbjuden kärlek.
Förbjudna känslor.
Vi är fridlysta i våra egna ögon
Men ändå vill omvärlden dra bort oss från varandra.

Den här typen av kärlek,
är den starkaste, Den mest känslofulla, Den mest efterlängtade
och den mest förbjudna i världen.





Ändå älskar vi.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh vilken fin text! Läste hela, kunde inte slita mig. Fint skriver du ialalfall:) Kika gärna in i min blogg och släng in en kommentar om du har tid! :)

2008-06-22 @ 18:20:22
URL: http://penajs.blogg.se/
Postat av: Hasse Arvidsson

Skicka till förlag.

Ska kolla med mitt.

Det är inte lätt att få ge ut dikter.

Men du skriver otroligt bra så jag tror det ordnar sig förr eller senare.

Hasse A

2008-06-22 @ 19:01:57
URL: http://goodlife.webblogg.se/
Postat av: Hasse Arvidsson

Skicka dikter till mig som om det vore den bok du vill ge ut.

Välj ut dom dikter du är nöjd med och lägg dom i den ordning du tycker det passar bäst.

Jag läser och hör sedan av mig till dig.



Allt gott till dig.

Hasse A



Du kan mejla mig på.

[email protected]

2008-06-23 @ 20:35:26
URL: http://goodlife.webblogg.se/
Postat av: M

åh!

2008-06-25 @ 21:18:45
URL: http://lifeguard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0