CRY, SWEEDEN, CRY!

CRY SWEEDEN CRY!

- Och Sverige gråter.

och det dunkar under tinningarna.
och det har tystnat på balkongerna.
och snuset, som min vän förbannat kastade på Tv:n, har nu för länge sedan glidit ner och fallit på golvet.

och det är sommar när jag går hem, och Ryssarna på balkongen brevid som flygit fram till mig inne i porten och skrikit och skrattat, är nu påväg in till stan för att fira.
Och jag glädjs med dem.
- Tur att någon enda jävel i Sverige är glad nu då! Sa jag och de bara garvade.
Det är tydligen vid sånna här tillfällen som ett helt land bara ler.
och det är vid sådana tillfällen jag bara inte kan motstå frestelsen att skicka ett kärleksfullt SMS till min vackra kusin som för några dagar sedan åkt ner för att se Matchen Live...

Hej!
Jag är inte den som är den nu, Robin.
Men du har precis bilat långt åt helvete
bara för att se Sverige förlora.


Jag fick inget svar.
Jag får nog det när vi ses nästa gång. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0