Mina vackra mörkhåriga släktingar!

Vi är svenska. vi barn.
Vi får gifta oss med vem vi vill. Vi får yttra oss, vår röst räknas, vi behöver inte vara troende eller oskulder, vi får klä oss hur vi vill och vi får bara prata svenska. Vi barn.

Men vi måste få Flickan att hitta en man i samma religion, i samma ursprung, i samma uppfostran och samma kultur. Allt annt är haram.
Vi får inte låta flickan vara.
Vi får inte se med bruna ögon. Utan med blå.
Vi ska vara svenska.
Vi ska vara Normala.


Allt annt är haram.

Vi tror att vi är så svenska.
Vi sitter där och trycker i oss Svensk mat och vi Pratar med fördomsfulla Svenska röster om orättvisor och vi skyddar våra barn mot det okända som finns utanför vår värld.
Vi sitter där och leker.
Vi sitter och försöker vara så normala som möjligt, för att tänka så svenskt som möjligt, för att prata så svensk som möjligt, för att bete oss så svenskt som möjligt
Vi leker en liten utlänsk lek som vi kallar Att Passa In.
Det är så Haram att kalla oss invandrare, det är Haram att någonsinn kalla våra barn för araber
 - för de är ju födda här!
 
Du är svensk svensk svensk.
Så rädda att någon någonsin skulle få för sig att kalla oss någonting annat än ariska.
Du är svensk svensk svensk.

Så säger mina mörkhåriga släktingar som ser på mig med bruna kärleksfulla ögon...

Kommentarer
Postat av: Linda

Svar: Tack så mycket! Din kommentar gjorde mig jätteglad :)
har kollat in din blogg lite också och det som jag har läst har varit väldigt bra :)

2008-03-18 @ 19:35:27
URL: http://piece.blogg.se
Postat av: Hasse Arvidsson

Hej. Bra att du börjat skriva igen. När jag läser det du skrivit i dag så förstår jag varför jag saknat din blogg. Du är OTROLIGT duktig. Sluta aldrig skriv.
PS: Ett boktips. Soleyman Ghasemiani. Goggla och leta efter hans diktböcker. Tror dom kan inspirera dig.
Allt gott till dig.
Hasse Arvidsson

2008-03-19 @ 19:51:41
URL: http://goodlife.webblogg.se
Postat av: Nardin

Tack så mycket för din kommentar, och jag måste säga detsamma. Denna blogg verkar värd att följa :) kram

2008-03-25 @ 16:24:04
URL: http://www.nardin.blogg.se
Postat av: Eimi Devine

Intressant.. Gillar din blogg..
Fortsätt gör din grej :)

2008-04-07 @ 16:39:32
Postat av: Utrikesfödd medborgare

Läste det här nyss, något vi borde förändra:)

Invandrare

Termen invandrare används för att beteckna antingen utrikes födda personer eller utländska medborgare,

2008-04-08 @ 09:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0