schh

Den lilla flickan går brevid, gungar min hand i sin och sjunger leende för mig.

- Om du nu älskar mig så får du förklara dig,

kom kom igen, jag ska alltid va dín vän

Jag vill ha dig nära så att vi kan bli kära.

Kom ta min hand för vi älskar ju varann


När hon har slutat sången ser hon upp på mig igen med samma breda leende, och börjar om igen Och jag ler tillbaka, för hon är ju så söt.
Men hon avbryter sin sång när hon ser tillbaka in i mina ögon, och hon är tyst. Istället kramar hon bara min hand,
 lite hårdare
och hon ler,
Lite större.

Hon har förstått
Hon har kännt

Hon tiger.




Och jag skäms...


-Sjung mer. Säger jag efter ett tag.
Och hon ser upp på mig. Tvekar. Men sjunger när jag ler.

Sjung för mig
Sjung, Sjung, Sjung För mig, Alla Barn!
Jag kommer behöva er så mycket nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0